lördag 17 juli 2010

Vilsam lördag

I morse när jag vaknade så kändes mina fötter som om någon gått miltals med dem. Jag blev förvånad över att de såg ut som mina vanliga fötter för de kändes som stora ankfötter. Jag var säker på att fötterna skulle se ut som platta ankfötter, men så var det inte. Idag har jag känt att jag behövde vila ordentligt. Det tröttar att gå omkring i Stockholm med trafikbrus och massor av ljud och människor över allt. Idag har jag därför vilat ut medan min söta värdinna har fixat med saker både här hemma och ute. I morgon ska vi i alla fall åka till IKEA så hon får hem sina hyllor för Tommy har lovat hjälpa oss med transporten... jättegulligt! Beroende på omständigheterna och tiden under dagen så kommer vi att anpassa dagen efter som den kommer. Kanske - om vi får hem hyllorna tidigt under dagen - så kanske vi i alla fall åker till Galärparken och lyssnar på den konsert som vi snuvades på i fredags. Det allra bästa är ju att när vi kommit överens med Tommy om vilken tid vi ska möta honom bestämma hur resten av dagen ska bli.

De har lovat regn till kvällen, men än så länge ser vi inte till något, men det är oerhört kvavt i luften, så lite åska skulle inte vara så dumt. Första gången jag ringde och frågade efter Tommy idag så svarade Ya Ting och vi pratade en stund om ditt och datt och då regnade det där - men här kom inget regn. Så olika det kan vara inom ett så pass litet område.

De två söta kissekatterna och jag var ensamma under några eftermid-dagstimmar och det blev en hel del gos. De är så söta och gulliga!