fredag 16 juli 2010

Fel dag!

Som jag skrev tidigare så åkte vi alltså in till sta'n och Galärparken där vi slog oss ned i gräset på en filt. Vi tittade på scenen där tre killar höll på att rigga upp högtalaranläggningen och vi gjorde oss färdiga för att äta vår medhavda matsäck. Vi tyckte nog att det verkade underligt att vi var de första där... och efter en stund frågade en av killarna om vi väntade på en föreställning... vi svarade jakande och då sa de att vi var väldigt tidigt ute för den var inte förrän i morgon kväll! Vi småpratade med dem och de började spela lite musik för oss, men så måste de fortsätta jobba och vi flyttade oss närmare vattnet. Vi satte oss och njöt av utsikten över kastellholmen, Vikinglines båtar, djur-gårdsfärgan och åkattraktionerna vid Gröna Lund. Plockade fram vår kvällsmat och satt där och hade det jättemysigt. Efter maten gick min väninna och köpte oss var sin glass och vi småpratade och hade det väldigt trevligt. När klockan började närma sig sju på kvällen så tog vi färgan över till slussen och gick till tunnelbanan och åkte hem. Nu passar vi båda på att vila lite. Jag - för att promenerandet tar på mina krafter och hon orkar inte riktigt med att hålla igång så här som vi nu har gjort. Solbrännan tar också sin tribut - även om ingen av oss har legat och stekt oss. Vi har beslutat att gå och bada i morgon också efter vår frukost och göra ett nytt försök med konserten på eftermiddagen. Vi har också märkt att det går utmärkt bra att ha med sig rullatorn när vi är ute och den behöver jag verkligen. Får nog ändå beställa en tid hos doktorn när jag kommer hem. Jag får mer och mer svårt att gå!