söndag 18 juli 2010

Sköna söndag

Så är vi då framme vid söndag kväll. Bara lite duggregn hittills, trots upprepade varningar om både åska och regn. Jag hörde av Ya Ting att det regnade i Skogås igår, men det kom bara några droppar här i Örnsberg. Igår kväll åt vi kvällsmat på balkongen och det var jätteskönt. Inte en endaste mygga har jag stött på... - orättvist faktiskt eftersom vi har så mycket mygg hemma.

Idag åkte vi till IKEA efter frukost för att inhandla de hyllor som min värdinna behövde få hemtransporterade enär hon inte fick ta dem på bussen! - Naturligtvis fanns inte hyllplanen... - är det inte alltid så med IKEA. Finns gavlarna hemma så är hyllplanen slut, men hon köpte gavlarna nu och Tommy var snäll och körde hem dem åt oss. Nu hittar jag också hit till Örnsberg. Han visade ordentligt vilka vägar han åkte. Själva hyllplanen får min väninna köpa efter den
20:e och sedan får hennes bilburna väninna köra hem henne och hyll-planen, men gavlarna kunde inte väninnan ta i sin lilla bil. Det är väl underligt att det alltid ska vara så svårt att köpa allt man behöver på en gång på IKEA. Alltid är det någon del som inte finns!

Efter lunchen gick vi ned till Mälaren och har tillbringat eftermid-dagen där. Innan vi gick hem tog jag mig ett dopp - ja, det gjorde Clara också, men hon hade badat en gång tidigare på eftermiddagen medan jag satt och njöt av båt- och människomyllret. Jag stannade inte så länge i vattnet för jag kände att jag var alldeles för trött i kroppen efter IKEA-besöket. Jag har verkligen inte mycket ork!

Nu har vi ätit middag. Det var jättemumsigt! Jag har gjort mig en kopp kaffe som står och svalnar lite. Ska bara ta det lugnt resten av kvällen.