måndag 19 juli 2010

Utflyktsdag

Oj en sådan härlig utflyktsdag vi har haft idag! Vi åkte ut till Fjäderholmarna med första båtturen i förmiddags och åkte inte hem förrän framåt tre-tiden på eftermiddagen. Först gick vi omkring och tittade på skärgårdsmuséet och alla bodarna. Massor av grejor, men för dyrt för min kassa! Fick dock en hel del intressanta uppslag till sådant som vi kan fixa i vår trädgård till nästa sommar. Vi hittade en underbart härligt skuggig plats intill strandkanten och där stannade vi tills det var dags att åka hem. Ett svanpar med tre ungar höll till i vattnet utanför. När vi kom hem så stannade vi vid konsum och köpte våffelmix och glass. Egentligen hade vi tänkt att äta våfflor och fika på något café, men det fanns inte att uppbringa, så vi bestämde oss för att äta det hemma istället och det har vi gjort nu. Det känns verkligen i huden att jag solat mycket de här dagarna. Inte så att jag är röd och fjällar - utan bara så att jag är ordentligt brun. I morgon går vi troligen ned till Mälaren här i Örnsberg och badar. Det fanns ingen riktigt bra plats att bada på för mig på Fjäderholmarna. Det var antingen släta klippor eller stenig strand, men det går lika bra att bada här nere vid båtplatsen i morgon. Nu passade jag på att sätta mig vid datorn för Clara vilar lite. Hon hade gjort en verkligt smarrig matsäck åt oss som vi avnjöt medan vi satt vid vattnet. Troligen äter vi bara lite filmjölk ikväll efter den bastanta lunchen och våfflorna. Jag har bokat hemresan nu till torsdag kväll och jag kommer - precis som Askungen - hem vid midnatt på torsdag efter en fantastiskt härlig vecka i Stockholm! Clara och missarna har gjort allt för att jag skulle ha en trevlig vistelse med härlig avkoppling och jag är så nöjd.