tisdag 11 januari 2011

Lite kan bli väldigt roligt



Tänk att en dag kan bli så rolig fast man egentligen inte gör något speciellt. För första gången på många veckor tog Kicki och jag en liten åktur med bilen idag - ja, först blev vi tvugna att få loss bilen från garageinfarten där den fastnat i djup snö med is i botten. Det tog en stund och tur i oturen klarade jag mig från att ytterligare skada mitt ben. Ibland är jag dummare än tåget! och det var jag idag. Vi hade placerat en träplatta bakom varje framhjul, som skulle få däcken att få grepp i halkan, men jag tänkte inte på att hjulen skulle få träskivan att hastigt halka under däcket och jag stod alltså kvar framför hjulet när Kicki försökte ta loss bilen. Träskivan kom farande som en raket - rakt på mitt smalben! Det gjorde fruktansvärt ont, men som tur var blev skadan inte större än ett blåmärke. Vi gjorde om startförsöket med träskivan och en overall och jag satt då vid ratten. Kicki gick undan ordentligt och... - hurraaa - vi kom loss och jag backade ordentligt bakåt så att jag kunde svänga ned på uppfarten där det fanns fäste för däcken. Kicki satte sig på passagerarsidan och vi åkte till Apoteket för att hämta min apodos-rulle och faktiskt... - vi behövde inte be om att få betala den när pensionen kommer för faktiskt så hade jag fortfarande frikort, så jag behöver inte börja betala förrän nästa hämtning. Sedan pantade Kicki in våra flaskor och vi kunde köpa sådant som vi verkligen hade slut på. Efter det gjorde vi en liten åktur som vi avslutade i Hova där vi gick in på biblioteket. Vi blev där bjudna på var sin mugg kaffe och hittade massor av bra böcker att läsa. Sedan åkte vi hem och kokade varm choklad och åt rostat bröd med marmelad. En helt perfekt och trevlig dag i vårt tycke. Nu ikväll har vi sett "Hjalmars revy" som var jätterolig och vi åt en jättegod middag. Den här dagen kändes verkligen upplyftande och den eggade mig att kämpa på för att komma på benen ordentligt igen!