söndag 25 juli 2010

Hemma igen!


Nu är jag hemma igen och har varit hemma i några dagar. Jag åkte bussen hem i torsdags kväll efter en fantastisk vecka i Stockholm. Min väninna gjorde allt för att jag skulle ha det bra och få njuta riktigt av vistelsen i hennes hem. Hon skojade och sa att jag bodde med helpension och med svart-vita uppassare under vistelsen. De svart-vita uppassarna var hennes båda jättesöta katter, Tufsi och Tott. Pensionatet var verkligen förstklassigt! Vackert upplagd och mycket god mat, mysig hemmiljö, trevliga utflykter, bad och sol. Jag är solbränd så jag ser ut som en pepparkaka. Man skulle kunna tro att jag varit på solresa utomlands och så är det i Stockholm jag har varit. Tack söta rara Clara för den underbara veckan du gav mig!

Nu är jag alltså hemma igen och måste ta itu med min nyvunna bortskämdhet! En hel vecka har jag varit alldeles befriad ifrån allt arbete och bara fått ha det rolig, men så kan jag ju inte fortsätta nu när jag är hemma igen. Redan under fredagen var vi igång och gjorde månads-inköpen. Vi fyllde frys, skafferi och kylskåp och skaffade kattmat och sand till våra söta kissekatter och igår betalade vi räkningar och ordnade färdigt bouppteckningen med de rättelser som behövde göras för att den skulle bli godkänd av skattemyndigheten och idag tar vi det lite lugnt under dagen för det hällregnar, men ikväll ska vi åka till Amnehärads kyrka för andakt och vernissage. Lokala konstnärer har utställning i kyrkan - tema: tro hopp och kärlek!

Under veckan som kommer väntar vi besök, men vilken dag är inte bestämt ännu. Det ska bli mycket trevligt att få stifta personlig bekantskap med dem som ligger bakom Wikki's blogg. Kicki har också "lagat" sin dator, men jag har lovat att inte berätta vad som var fel för hon tycker att det är så "skämsigt!" - men huvudsaken är ju att den fungerar nu i alla fall.
Nu har det blivit dags för ett litet mellanmål.